بزرگترین وبلاگ معصومین

جشن ایرانی کشی در میان یهودیان


 

جشن پوریم که در برخی از نقاط اروپا و آمریکا برگزار می‌شود به جشن ایران‌کشی نیز مشهور است. این جشن براساس داستانی در تورات است .
نام این جشن از کلمه پور به معنای قرعه گرفته شده است. از آن جهت که هامان برای یافتن مناسب‌ترین روز برای اجرای نقشه این قرعه را انداخت.
به گزارش «فردا»، بر مبنای کتاب استر, خشایار شاه در روز جشن تاجگذاری در حال مستی از ملکه «وشتی» می‌خواهد در برابر مردان آمده تا زیبایی او را به رخ میهمانان بکشد.
اما ملکه به دلیل حجب و حیا و عفت ایرانی‌اش قبول نمی‌کند و پادشاه خشمگین شخص دیگری را به عنوان ملکه انتخاب می‌کند. ملکه جدید که «هدسه یا استر» نام دارد, به همراه عده‌ای از زنان زیبا به قصر آمده تا با همکاری پسر عمویش مردخای که قیم او نیز هست هامان وزیر خشایار شاه را برکنار کرده و بکشند. بعد از هامان, مردخای را جانشین وی می‌کنند.
آنها سپس از خشایار شاه اجازه کشتن دشمنان یهود را در 3 روز متوالی می‌گیرند. خشایار شاه به خواست یهودیان دستور قتل ایرانیان را می دهد.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391
زمان :


 با سلام دمت دوستان گلم با عرض پوزش به دليل مدت زماني كه نبودم  چند روزي بيشتر نيست كه از 04 اومدم ممنون از نظراتتون  خوشحال ميشم بازم به ما سر بزنيدhttp://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391
زمان :
نواب اربعه


خلاصه زندگانى نواب اربعه (رحمة الله علیهم اجمعین)
1- عثمان بن سعید عمرى

اولین نایب امام زمان- علیه السلام- عثمان بن سعید عمرى بود. زندگى او از دوره حضرت هادى- علیه السلام- كه در آن زمان وى (عثمان بن سعید یازده ساله بود، شروع مى‏شود. بعد از حضرت امام هادى- علیه السلام-، او بر سر پیمان خود وفادار مانده و ملتزم به خدمت حضرت امام حسن عسكرى - علیه السلام-گردید، و تا هنگام شهادت امام حسن عسگرى - علیه السلام- نسبت به آن حضرت وفادار ماند و بعد از او به عنوان نایب خاص امام زمان- علیه السلام- معرفى مى‏گردید.

تاریخ تولد، وفات و مدت دوران نیابت او به طور دقیق معلوم نیست: لكن ما با جمع قرائن و شواهد، مدت دوران نیابت وى را حدود پنج سال حدس زدیم. در زمان نیابت وى، به علت موقعیت زمانى خاص، مدعیان دورغین كمتر ظاهر شدند و فقط دو نفر، آن هم به صورت كمرنگ چنین ادعایى را داشتند. نایب اول تلاش كرد وانمود كند كه امام حسن عسكرى- علیه السلام- بدون جانشین از دنیا رفته، تا حضرت را از خطر دستگاه عباسى مصون دارد، و از طرف دیگر، سعى مى‏كرد وجود و حیات مبارك امام

زمان- علیه السلام- را براى شیعیان اثبات كند و مسأله غیبت را به علل قانع كننده توجیه نماید. دوران نیابت وى، مقارن با خلافت «معتمد» بود.
2- محمد بن عثمان عمرى

دومین نایب خاص امام زمان- علیه السلام- محمد بن عثمان عمرى است. ایشان فرزند نایب اول است و او از همان دوران كودكى، همراه پدرش در خدمت حضرت هادى- علیه السلام- بوده و سپس در خدمت امام حسن عسكرى- علیه السلام- و سپس حضرت مهدى - ارواحنا فداه - بعد از درگذشت پدرش، وى را به عنوان نایب خود تعیین نمود، و حدود نیم قرن - طبق نظر اكثر علماء - نماینده و نایب حضرت مهدى‏ - علیه السلام- در تمامى شئون شیعیان بود. بر نیابت وى، سه امام، یعنى امام هادى و امام حسن عسكرى و حضرت ولى عصر- علیهم‏السلام- تصریح نموده‏اند. به خاطر طولانى بودن دوران نیابت وى، توقیعات زیادى در زمنیه‏هاى مختلف، از طرف امام زمان- علیه‏السلام- در زمان ایشان صادر گشت.

در زمان وى، مدعیان دروغین زیادى پیدا شد، و یكى از كارها و فعالیتهاى مهم او مبارزه مستمر با این مدعیان دروغین نیابت بود، و با سعى و تلاش بى‏وقفه، توانست عموم شیعیان را از چنگال آنان برهاند و با رسوا كردن آنها به وسیله اخراج توقیعات لعن از طرف امام زمان- علیه‏السلام- نیابت حقیقى خویش را اثبات بكند. دوران نیابت وى مقارن با بقیه خلافت «معتمد» و خلافت «معتضد» و ده سال از خلافت «مقتدر» بود. مرگ خود را پیشگویى نمود و در سال 305ه.ق. وفات یافت.
3- ابوالقاسم حسین بن روح نوبختى

سومین نایب خاص امام زمان- علیه‏السلام- حسین بن روح نوبختى مى‏باشد. بر خلاف سایر نواب خاص، بعضى از مورخین تنها به جنبه‏هاى سیاسى زندگانى ایشان

پرداخته‏اند و بعضى از ابهامات موجود در زندگى دیگر نواب، درباره ایشان كمتر مشاهده مى‏شود. وى به خاطر نسبتى كه با خاندان نوبختى داشت، در دستگاه عباسى از موقعیت خوبى بر خوردار بود و بسیارى از مشكلات شیعیان را از این طریق حل مى‏نمود. وى قبل از وزارت حامد بن عباس از آزادى خوبى بهره‏مند بود؛ لیكن بعد از به وزارت رسیدن حامد بن عباس (306 تا 311) به خاطر كینه این وزیر با شیعیان، فعالیتهاى او محدود شد، و مجبور شد به صورت مخفیانه زندگى كند، و در این مدت، شلمغانى را از طرف خود منصوب نموده بود كه واسطه بین او و شیعیان باشد، او هم، از استتار حسین بن روح سوء استفاده نموده و مدعى نیابت دورغین شد. بعد از عزل حامد بن عباس در سال 311 و وزارت سوم ابن فرات، وى موقعیت خود را باز یافت، لیكن بعد از عزل ابن فرات در سال 312 ه.ق. و كشته شدن او و پسرش، حسین بن روح توسط مقتدر تا سال 317ه.ق. زندانى گشت، و در سال 317ه.ق. از زندان آزاد و به فعالیت خود ادامه داد.

وى معاصر با بقیه خلافت «مقتدر) و قسمتى از خلافت «راضى» بود. مدت نیابت‏ وى 21 سال به طول انجامید و در سال 326ه.ق. وفات یافت.

چهارمین نایب خاص امام زمان- علیه السلام- على بن محمد سمرى است كه بعد از حسین بن روح در سال 326ه.ق. از طرف نایب منصوب شد. وى از اصحاب امام حسن عسكرى- علیه‏السلام- بوده است. یك هفته قبل از مرگش، توقیعى از طرف امام زمان- علیه‏السلام- صادر گردید، كه در آن توقیع، حضرت از خاتمه‏ دوران غیبت صغرى و شروع غیبت كبرى خبر داده بود. مدت نیابت وى از سال 326 تا سال 329 ه.ق. به طول انجامید، و در نیمه شعبان آن سال دارفانى را وداع گفت.

4- ابوالحسن على بن محمد سمرى
http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391
زمان :
رفاه مردم در عصر امام زمان :


مرحوم على بن عيسى اربلى در كتاب كشف الغمه مى نويسد: چهل حديث درباره مهدى موعود به دست آورده ام كه حافظ ابونعيم اصفهانى آنها را جمع آورى كرده و من هم به ترتيبى كه او ذكر نموده ، مى آورم ولى از ميان سلسله سند فقط شخص راوى كه از پيغمبر روايت نموده است، نام مى بريم :

 

 

ابوسعيد خدرى از پيامبر اكرم (ص) روايت كرده كه فرمود :

يكون من امتى المهدى ان قصر عمره فسبع سنين و الافثمان و الافتسع يتنعم امتى فى زمانه نعيما لم يتنعموا مثله قطّ البر و الفاجر يرسل السماء عليهم مدراراً و الا تدخر الارض شيئاً من نباتها .  

مهدى از ميان امت من برخاسته شود مدت سلطنت او هفت يا هشت يا نه سال مى باشد ، همه طبقات امت من در زمان ظهور او چنان در رفاه زندگى نمايند كه قبل از وى هيچ بّر و فاجرى بدان نرسيده باشند، آسمان باران رحمت خود را بر آنان مى بارد و زمين از روئيدنيهاى خود چيزى فرو گذار نمى كند.

                              

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 28 / 1 / 1391
زمان :
غیبت امام زمان (عج)


http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : پنج شنبه 24 / 1 / 1391
زمان :
ویژگی ها و اوصاف حضرت مهدی (عج)
| ادامه مطلب...

امام زمان

ویژگی ها و اوصاف حضرت مهدی (عج)

راجع به حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ و اوصاف آن بزرگوار باید بدانیم كه شناختن مشخصات آن حضرت از دو جهت اهمیت بخصوص دارد: یكی از نظر تكلیف زیرا شناختن امام شرعاً و عقلاً واجب است و به حكم حدیث معروف:
«مَنْ ماتَ وَلَمْ یَعْرِفْ اِمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهَ الْجاهِلِیِّهِ»
هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، مرده است (همانند) مردن جاهلیت.

مشاهده كامل در ادامه متن ...



امام زمان

ویژگی ها و اوصاف حضرت مهدی (عج)

راجع به حضرت مهدی ـ علیه السّلام ـ و اوصاف آن بزرگوار باید بدانیم كه شناختن مشخصات آن حضرت از دو جهت اهمیت بخصوص دارد: یكی از نظر تكلیف زیرا شناختن امام شرعاً و عقلاً واجب است و به حكم حدیث معروف:
«مَنْ ماتَ وَلَمْ یَعْرِفْ اِمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَهَ الْجاهِلِیِّهِ»
هر كس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، مرده است (همانند) مردن جاهلیت.
و دیگر از جهت شناختن دروغ و باطل بودن دعاوی كسانی كه به دروغ ادعای مهدویت كرده یا بنمایند، زیرا با ملاحظه‌ این مشخصات، كذب و بطلان دعوای این افراد روشن و واضح می‌شود چون فاقد این صفات و خصائص بوده‌اند. .....

مشاهده كامل در ادامه متن ...

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : جمعه 23 / 1 / 1391
زمان :
موضوعات نهج البلاغه و درباره امام علی ع


اللهم عجل لولیک الفرج

با عنایت امام زمان عج این وبلاگ همچنان به کار خود درباره مهدی عج و مهدویت فعالیت دارد

اگر خداوند عمری باقی گذارد یک قسمت جداگانه وبلاگ را به نهج البلاغه و شیر خدا مرد مردان اولین امام شیعیان علی ع اختصاص میدهیم

دوستان وبازدیدکنندگان اگر تمایل و وسع مالی دارید لطفا برای سرپا ماندن و گسترش این وبلاگ کمک مالی نمایید

تاکنون هیچ کمکی از سوی بازدیدکندگان نشده است

هرکدام نفری 1000تومان بگذارید مبلغ زیادی میشود

و ما به اهداف نهایی خود ان شا الله میرسیم

دوستان خواهشا اگر مایل به کمک مالی نیستید در نظر سنجیه کمک مالی شرکت نکنید ممنون

دانشجوی گمنام

یا علی

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: امام علی ع,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 22 / 1 / 1391
زمان :
راه‌های عبور از آسیب‌های اندیشه‌ی انتظار


باسمه تعالی اَلسَّلامُ عَلَي مُحْيِي الْمُؤمِنينَ وَ مُبيرِ الْكافِرينَ اَلسَّلامُ عَلَي الْمَهْدِيِّ الْاُمَم اَلسَّلامُ عَلَي الْقائِمِ الْمُنْتَظَر وَ الْعَدْلِ الْمُشْتَهَر اَلسَّلامُ عَلَي بَقِيَّةِ اللهِ في بِلادِهِ[1] سلام بر آن امامي كه موجب احياء مؤمنين و نابودي كافران خواهد شد. سلام بر مهدي امّت، سلام بر قائم منتظَر و عدل مورد نظر... سلام بر بقية‌الله درهرجايي، كه آن‌جا شهر خدا خواهد بود. وقتی متوجه باشیم غفلت از معرفت صحیح نسبت به حجت خدا«صلوات‌الله‌علیه» موجب در پرده‌ماندن آن حضرت و عامل ادامه‌ی سرگردانی بشر است، باید راه نجات را در رویکرد صحیح نسبت به معرفت به مقام آن حضرت و انتظار آن حضرت جستجو کرد. با این فرض که بهترین راه نجات از آسیب‌های اندیشه‌ی انتظار، درست مطرح‌کردن مبانی معرفتی مهدویت و انتظار است؛ موارد زیر به عرض عزیزان می‌رسد: 1- وجود دلایلی عقلی در اعتقادات – از جمله در اعتقاد به مهدویت – موجب می‌شود تا خرافات نتوانند جای خود را در عقاید عالیه باز کنند. ابتدا باید عقل متوجه شود عین‌الانسان به عنوان واسطه فیض بین خدا و عالم هستی در صحنه است. چون انسانیت یک حقیقت تشکیکی و دارای شدت و ضعف است و هر حقیقت تشکیکی یک وجه کامل و تمام دارد که مراتب پایین‌تر آن، همه جلوه‌ی آن هستند و لذا همین که انسانیت با شدت و ضعف در همه انسان‌ها موجود است دلیل است بر آن‌که حقیقت انسانیت دارای جنبه‌ی تامّ و تمامی است که همان انسان کامل است، و هرکس به هراندازه از انسانیت برخوردار است، انسانیت او پرتو نور آن انسان کامل است. از طرفی خداوندی که کمال مطلق و جامع جمیع کمالات است، اولین صادره از او ملائکه نیستند چون هرکدام از ملائکه مظهر اسمی از اسماء الهی‌اند. پس اولین صادره از خداوند باید انسان کاملی باشد که همه‌ی کمالات الهی را به نحو جامع داشته باشد و معنی واسطه‌ی فیض‌بودن ذات مقدس امام عصر«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» به همین معنی است و در راستای همین قاعده است که رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» فرمودند: «اَوَّلُ ما خَلَقَ اللهُ، نوري».[2] (در خصوص بحث فوق به کتاب «مبانی معرفتی مهدویت» رجوع فرمایید). 2- در راستای طرح صحیح اندیشه‌ی مهدویت جهت عبور از ظلمات دوران آخرالزمان یک «لا» نیاز است و یک «إلاّ». برای تحقق زمینه‌ی «لا» چند نکته باید مدّ نظر قرار گیرد: الف؛ نفی حاکمیت طاغوت که موجب سرکوبی استعدادهای اصیل بشریت می‌شود، استعدادهایی که باید شکوفا شود تا انسان‌ها احساس به‌ثمررسیدن بکنند. (به بحث «عصاره‌ای از فرهنگ مهدویت در ابعاد گوناگون» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید). ب؛ نفی فرهنگ مدرنیته که همان ظلمات آخرالزمان است در همه‌ی ابعاد تودرتویِ آن و شناخت راه عبور از آن به سوی تمدن اسلامی. (به کتاب «فرهنگ مدرنیته و توهّم» و نوشتار «شیعه و تمدن‌زایی» رجوع فرمایید). برای تحقق زمینه‌ی «إلاّ» نیز چند نکته باید مدّ نظر قرار گیرد: الف؛ اعتقاد به حاکمیت خدا از طریق امام معصوم در همه‌ی مناسبات عالم و آدم عالم هستی (به بحث «انتظارِ فرج و آثار آن» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید). ب؛ اعتقاد به حاکمیت خدا در زمان غیبت از طریق حاکمیت کارشناس کشف حکم خدا در قرآن و روایات تحت عنوان «ولایت فقیه». (به بحث «نظام أحسن و آخرالزمان» از کتاب «جایگاه و معنی واسطه فیض» رجوع فرمایید که در آن‌جا روشن می‌شود انقلاب اسلامی با شاخصه‌های مخصوص به خود، طلوع امیدبخشی جهت تحقق ظهور نهایی حق و راه عبور از ظلمات آخرالزمان است و این‌که غفلت از جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی موجب محرومیت از برکات انتظار واقعی است. ج؛ نظر به تحقق تمدن اسلامی که با تحقق انقلاب اسلامی شروع و با ایجاد دولت اسلامی و سپس کشور اسلامی زمینه برای تمدن اسلامی فراهم می‌شود. (به نوشتار «شیعه و تمدن‌زایی» و کتاب «دعای ندبه؛ زندگی در فردایی نورانی» رجوع شود). 3- نظر به ظهور انسان کامل و حاکمیت آن حضرت در تمام مناسبات بشری، حضور در جبهه‌ی مثبت و نورانی تاریخ است که مقابل آن ورود به جبهه‌ی ظلمانی و بی‌ثمر تاریخ می‌باشد. لذا امام صادقu مي‌فرمايند: «مَنْ ماتَ مُنْتَظِراً لِهذَاالْاَمْرِ كانَ كَمَنْ كانَ مَعَ الْقائمِ في فُسْطاطِهِ لا بَلْ كانَ بمنزِلةِ الضّارِبِ بَيْنَ يَدَيْ رسولِ‌اللهِ بِالسَّيْفِ»[3] هر كس در حالي بميرد كه منتظر اين امر باشد، موقعيتش مثل كسي است كه در كنار حضرت قائم، در خيمه آن حضرت به سر برده است، بلكه مثل مبارزي است كه در كنار رسول خداf مبارزه كرده است. (به نوشتار «برکات انتظار» و «بصیرت و انتظار فرج» رجوع فرمایید). 4- با فهم معنیِ نظام بقیة‌اللهی روشن می‌شود چرا مقصد همه‌ی انبیاء و اولیاء تحقق حاکمیت حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» است. (به نوشتار «معنی و عوامل ورود به نظام بقیة‌اللهی» رجوع فرمایید)، زیرا تا کسی «زمانِ باقی» را درک نکند نمی‌تواند بقیة‌الله را درک کند. 5- حضور در تاریخ نورانی از طریق انتظار، ظهور حضرت صاحب‌الامر، هم‌عهد و هماهنگ‌شدن با همه‌ی انبیاء و اولیاء تاریخ است و انسان‌ها عملاً از آن طریق وارد اردوگاه موحدین تاریخ می‌شوند، لذا انسان با ورود در فرهنگ انتظار، هم در کنار حضرت امام حسین«علیه‌السلام» شمشیر می‌زند و هم در کنار حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» در خیمه‌ی آن حضرت به‌سر می‌برد و معنی «اَفْضَلُ اَعْمالِ شيعَتِنَا اِنْتِظارُ الْفَرَج»[4] بهترين اعمال شيعيان ما انتظار فرج و انتظار گشايش امور به دست آن حضرت است، تحقق می‌یابد و «اِنْتظارُ الْفَرَجِ مِنَ الْفَرَج»[5] که می‌گوید نفسِ انتظارِ فرج، خودْ فرج و گشایش است، صورت عملی به‌خود می‌گیرد. پس آن‌کس که در فرهنگ انتظار به‌سر می‌برد همواره از ظلمات دوران خود آزاد است و همواره در اردوگاه موحدان تاریخ به‌سر می‌برد که یک لحظه از آرمان‌های بلند بشری غفلت نخواهد کرد. روحیه انتظار به معنی واقعی آن در دعای شریف ندبه به اوج خود می‌رسد، زیرا که در آن دعا توجه به گذشته می‌کنید اما برای حیات آینده، و انسان از آن طریق «عالَم» ‌دار می‌شود، آن‌هم «عالَم بقیة‌الله». از مردم عادی هم که بگذریم حتی نخبگان و اندیشمندان در دنیای مدرن، خود را بیرون تاریخ می‌یابند و این نقیصه فقط با ورود به عالم انتظار و مهدویت جبران می‌شود. (جهت روشن‌شدن امر فوق به کتاب «دعای ندبه؛ زندگی در فردایی نورانی» و کتاب «زیارت آل یس؛ نظر به مقصد جان هر انسان» رجوع فرمایید). -------------------------------------------------------------------------- [1] - مفاتيح‌الجنان، قسمتي از زيارت مخصوص امام زمان«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه». [2] - بحارالأنوار، ج 1، ص 97. [3] - «بحارالانوار»، ج 52، ص 146. [4] - «بحارالانوار«، ج 51، ص 156. [5] - «بحارالانوار»، ج52، ص131.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif

:: برچسب‌ها: راه‌های عبور از آسیب‌های اندیشه‌ی انتظاراَوَّلُ ما خَلَقَ اللهُ, نوري,
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : شنبه 22 / 1 / 1391
زمان :
برای ظهور و سلامتی اقا


برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان 5 صلوات بفرستیم

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : چهار شنبه 21 / 1 / 1391
زمان :
معجزات امام زمان عج


 
 
 
 
 
 
 
 
معجزات امام زمان ما حضرت مهدی(عج) را می توانیم از نظر زمان بر پنج قسمت تقسیم کنیم:
 
 
 
1.  زمان پدر
2.  زمان غیبت صغرا
3.  زمان غیبت کبری
4.  زمان ظهور
5.  زمان قیام و انقلاب
معجزات امام زمان(عج) در زمان پدر
سخن گفتن امام زمان(عج) در رحم مادر
سخن گفتن در رحم مادر یک امر غیر عادیست که ما آن را معجزه می دانیم و این اختصاص به یک نفر ندارد بلکه در تاریخ معصومین(ع) آمده که بعضی از آنها در رحم مادرشان سخن گفته اند:
1- حضرت امیرالمومنین علی(ع):
زیرا مادرش فاطمه بنت اسد وقتی که کنار کعبه آمد به خداوند متعال التجاء کند تا درد وضع حمل بر وی آسان گردد با خدا اینگونه سخن گفت، خدایا به حق این خانه و به حق کسیکه این خانه را بنا کرده و بحق این فرزندم که در رحم من است و با من سخن میگوید و با سخن گفتن خود مونس من گردیده است و میدانم که او از آیات با عظمت تو است ولادتش را بر من آسان گردان.«1»
2- حضرت فاطمه(س):
زیرا زنان قریش با ازدواج خدیجه و حضرت محمد(ص) مخالف بودند، او اعتنا به گفتار زنان قریش نکرد و ازدواج انجام گرفت و رفت آمد با خدیجه قطع گردید، و او نگران بود اما وقتی که حضرت به فاطمه(س) حامله شد، فاطمه از درون رحم با مادر سخن می گفت و مونس او بود و او را وادار به صبر میکرد؛ روزی رسول خدا وارد منزل شد دید خدیجه با شخصی سخن میگوید اما کسی را غیر از خدیجه ندید، فرمود: ای خدیجه با چه کسی حرف می زنی، عرض کرد با فرزندم که در شکم من است او با من سخن میگوید و من با او سخن میگویم.«2»
3- حضرت امام رضا(ع):
مرحوم محدث قمی آورده که مادر حضرت جناب نجمه روایت کرده که چون حامله شدم به فرزند بزرگوار خود به هیچ وجه در خودم احساس سنگینی نمی کردم، زمانی که به خواب می رفتم صدای تسبیح وتهلیل و تمجید از درون شکم خود می شنیدم خوف و ترس به من دست می داد ولی وقتی که بیدار می شوم صدائی از تسبیح و تهلیل نمی شنیدم.«3
 
 
4- حضرت بقیة الله(عج):
عمه امام حسن عسگری(ع) گفت: هنگام وضع حمل کنار نرجس خاتون بودم حالت اضطراب شدیدی در او دیدم، حسب الامر امام حسن عسکری(ع) سوره مبارکه انا انزلناه فی لیلة القدر را خواندم، در این حال شنیدم آن طفل در رحم مادر با من هم آهنگ است و سوره قدر را می خواند و به من سلام داد، در تعجب و شگفتی بودم که این چیست، ناگاه برادر زاده ام حضرت امام حسن عسکری(ع) از درون اتاق دیگر صدا زد ای عمه این قدرت خدا است که اطفال را گویا می گرداند.«4
 
سخن گفتن امام زمان(عج) بعد از ولایت
سخن گفتن بعد از ولادت در پیامبران و امامان ما نیز سابقه دارد که به عنوان نمونه به چند مورد می پردازیم:

1-  حضرت عیسی(ع):
در تاریخ انبیاء و پیامبران آمده که وقتی مردم کودک را در آغوش حضرت مریم دیدند، نسبت به حضرت مریم ظنین و برگمان شدند و زبان به ملامت باز کردند و گفتند: پدر و مادرت افراد ناپاکی نبودند پس شما چرا؟ حضرت مریم تنها نبرئه خود را در این دانست که به نوزادش اشاره کند و از او دفاع بخواهد که قرآن مجید می فرماید: فاشارت الیه«5».... اشاره کرد به فرزندش، کنایه از اینکه از این فرزند بپرسید، آنها در جواب گفتند: کیف نکلم من کان فی المهد صبیا«6».... چگونه حرف بزنیم با کودکی که در گهواره است، ناگاه دیدند آن کودک بر خلاف انتظار زبان گشود و گفت: انی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا«7».... من بنده خدا هستم و او(خداوند) به من کتاب آسمانی مرحمت کرده و مرا پیامبر قرار داده و کلمات دیگری که در قرآن مجید سوره مریم آمده است.


_________________
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

-  سخن گفتن حضرت علی(ع) در گهواره:
دوم کسی که در گهواره سخن گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) بود که حضرت فاطمه بنت اسد گفت وقتی که فرزندم علیمتولد شد او را در قنداقه ای بستم اما علی با یک حرکت آن را پاره کرد، من قنداقه را افزودم و حتی شش لایه بستم او را نیز پاره کرد ناچار شدم بند را از چرم بگیرم و به بندم ناگاه به سخن در آمد و گفت: مادر دستهایم را نبند که می خواهم با این انگشتان خود به اشاره با خدا تضرع و سخن بگویم.(8)
3-  سخن گفتن حضرت موسی بن جعفر(ع) در گهواره:
یعقوب سراج وارد شد بر حضرت امام صادق(ع) او را نزدیک پسرش دیدم که در گهواره بود و با او حرف می زد وقتی که سخنش تمام شد نزد حضرتش رفتم حضرت فرمود برو نزدیک مولای خود و بر او سلام کن، رفتم و سلام کردم آن حضرت به زبان فصیح جواب سلامم را داد، آنگاه فرمود: برو نام دخترت را که دیروز نام گذاری کردی تغییر بده زیرا آن اسمی است که خدا آن را دوست ندارد، یعقوب میگوید حق تعالی به من دختری داده بود و او را (حمیرا) نام گذاشته بودم، امام صادق فرمود اطاعت کن، یعقوب سراج گفت: اطاعت کردم و اسم دخترم را تغییر دادم.(9)

از جمله کسانی که بعد از ولادت سخن گفت آقای ما امام زمان(عج) بود کنیزان حضرت امام حسن عسکری(ع)(نسیم و ماریه) گفتند: بعد از ولادت حضرت صاحب الامر خدمتش رسیدیم دیدیم به دو زانو نشسته و انگشتان شهادت را سوی آسمان بلند کرده و بعد از عطسه کردن گفت: الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی  محمد و آله.
آنگاه فرمود: ستمکاران گمان کردند که حجت خدا برطرف خواهد شد اگر خدا به من اجازه بدهد هیچ شکی باقی نمی ماند.... و همان خدمتکار(نسیم) گفت: بعد از ولادت حضرت امام خدمتش رفتم ناگهان عطسه کردم فرمود: یرحمک الله ، من از این گفتار حضرتش را خوشحال شدم، بعد فرمود آیا بشارت دهم تو را در عطسه؟ گفتم: بلی، فرمود: عطسه امان از مرگ است تا سه روز.«10»

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

سخن گفتن امام زمان(عج) بعد از ولادت
یکی دیگر از معجزات امام زمان(عج) سخن گفتن آن حضرت است در زمان ولادت، حکیمه گوید در زمان ولادت حضرت مهدی(عج) نرجس از دیده من غائب شد گویا پرده ای میان من و اوحائل شد، دوان دوان به سوی حجره امام حسن عسگری(ع) می رفتم حضرت فریاد زد ای عمه برگرد اینک فرزندم راخواهی دید وقتی برگشتم پرده گشوده شد و در نرجس نوری دیدم که خیره کننده بود، در این حال حضرت صاحب را دیدم که رو به قبله در حالت سجده قرار گرفته و انگشتان سبابه را به سوی آسمان بلند کرده و می گوید:
آنگاه یکایک امامان را به ترتیب نام برد تا به خودش رسید و فرمود:
خداوندا وعده نصرت که به من داده ای وفا کن و امر خلافت و امامت مرا به پایان برسان و انتقام گرفتن و استیلاء مرااز دشمنان ثابت گردان و زمین را به وسیله من از عدل و داد پر کن.

http://up.20script.ir/file/1431038247951.gif
نویسنده : یارگمنام مهدی
تاریخ : پنج شنبه 17 / 1 / 1391
زمان :


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.